Ovaj AI četbot je pomogao lekarima da leče tri miliona pacijenata
Sa milionima već izlečenih pacijenata, digitalni zdravstveni startup K Health želi da proširi svoju tehnologiju veštačke inteligencije u bolnicama, počevši od novog strateškog investitora Cedars-Sinai.

Problem sa traženjem medicinskih saveta na Internetu je taj što možete da završite potragu misleći da ili imate glavobolju ili tumor na mozgu. Realnost je takva da je verovatno u pitanju glavobolja. Osnivač startap kompanije K Health, Allon Bloch stvara protivotrov za Dr Gugla. Njegov softver vaše simptome i medicinsku istoriju obrađuje preko četbota sa veštačkom inteligencijom, pregleda podatke miliona pacijenata i predlaže dijagnoze na osnovu poređenja sa drugim ljudima poput vas. „Pokušavamo da imitiramo najboljeg doktora na svetu“, kaže Bloh (53), suosnivač i izvršni direktor startupa sa sedištem u Njujorku.
Obuka mašina da imitiraju proces donošenja odluka lekara, iako je značajan tehnički podvig, još uvek je daleko od stadijuma u kom roboti preuzmu medicinu. Za sada, K Health-ova tehnologija u suštini funkcioniše kao digitalni asistent.
„Lekari provode dosta vremena prikupljajući informacije iz formulara i postavljajući osnovna pitanja pacijentima, a to mašine mogu vrlo uspešno da urade“, kaže Bloh. Prosečan pacijent odgovori na oko 25 pitanja K Health-ovog chat bota za manje od pet minuta. Sam bot ne može da daje medicinske savete, ali pacijentima daje mogućnost da se povežu sa odgovarajućim lekarom ili medicinskom sestrom, koji preuzimaju dalju dijagnostiku. Pre razgovora licem u lice, lekar vidi rezime odgovora na pitanja i predloge potencijalnih dijagnoza, što ga oslobađa žurbe i unosa podataka u elektronski medicinski karton.
„Dostupan je 24/7“, kaže Bloh. „Ne žuri da ide kući. Nikada nije umoran jer je imao previše pacijenata.“
Bloch kaže da je više od 3,1 miliona pacijenata u 48 američkih država obavilo razgovor sa lekarom ili medicinskom sestrom preko K Health-a. Kompanija nudi primarnu zdravstvenu zaštitu, urgentnu medicinu i pojedine pedijatrijske usluge, kao i lečenje hroničnih bolesti, uključujući pomoć pri gubitku telesne težine. Prošle godine, je K Health imao 52 miliona dolara prihoda, ali kompanija još nije profitabilna. Bloh kaže da je oko 40% poslovanja K Health-a usmereno direktno ka pacijentima, a ostatak uzimajuz poslovnih ugovora, uključujući osiguravajuće društvo Elevance Health (ranije poznato kao Anthem).
Koliko je modeL precizan?
Retrospektivno istraživanje poseta pacijenata K Health pokazalo je da su se lekari i medicinske sestre složili sa jednom od dijagnoza koje preporučuje AI u 84,2% slučajeva.
Jedna od ključnih inovacija, kaže Shaul, je u mogućnosti da predvidi „sledeće najbolje pitanje“ koje treba da se postavi pacijentu, što zahteva slojeve specijalizovanih algoritama. Neprestano se usavršava, na osnovu novih podataka prikupljenih iz razgovora sa pacijentima i povratnih informacija lekara K Health-a. U nekim slučajevima, AI K Health-a možda neće moći da postavi dijagnozu, kaže Bloch, ali neće pronaći bolest koja ne postoji.
K Health je prvi put lansiran u SAD u leto 2018. godine kao besplatna aplikacija koju bi ljudi mogli da koriste kao proveru simptoma. Kompanija je 2019. godine pokrenula medicinske usluge direktno za potrošače sa tri lekara u dve države, što znači da pacijenti mogu da plaćaju razgovore kako bi dobili dijagnozu i lečenje. Do 2021. K Health bi mogao da poveže pacijente sa lekarima u 48 država. Te godine kompanija je takođe ušla u zajedničko preduzeće sa kompanijama Elevance Health i Blackstone pod nazivom Hidrogen Health, koje prodaje K Health tehnologiju zdravstvenim osiguravačima. Bloh kaže da je vodonik dobio oko 100 miliona dolara investicija.
Od kada je provera simptoma prvi put pokrenuta, Bloch kaže da je više od 10 miliona ljudi stupilo u interakciju sa K Health-ovom AI, a 3,1 milion njih je izabralo da razgovara sa doktorom ili medicinskom sestrom. On kaže da danas oko 70% ljudi koji započnu razgovor sa AI K Health-a, završi pregled na četu.
Šta lekari i pacijenti zameraju „AI doktoru“?
Uprkos velikoj preciznosti i komforu, nisu svi pacijenti zadovoljni. Negativne kritike na sajtovima imaju nekoliko tema koje se ponavljaju: pacijenti su razočarani što ne mogu da se leče na mreži i rečeno im je da potraže pomoć kod lekara, kao i pacijenti kojima je uskraćena upotreba antibiotika. Stephanie Folei, doktor porodične medicine i direktor za performanse u K Health, kaže da je niska stopa prepisivanja antibiotika namerna. Većina prehlada je uzrokovana virusima, protiv kojih su antibiotici neefikasni, uprkos činjenici da ih urgentni centri i ordinacije često, ali neadekvatno, prepisuju za ove bolesti. Što se tiče kupaca koji su ljuti što su platili novac samo da bi im rekli da moraju da vide nekoga lično, Bloh kaže da dobijanje uputnice za hitnu pomoć, urgentni centar ili specijalistu i dalje rešava problem. On kaže da K Health na kraju izdaje povrat novca kupcima u oko 5% slučajeva. „Koje su šanse da dobijete povraćaj novca ako odetekod doktora i kažete da vam se ne sviđa lekar?“
Aplikacija je preciznija kod nekih dijagnoza. Studija je otkrila visok nivo tačnosti za infekcije bešike i oka, ali je bila znatno manje tačna za probleme koji uključuju simptome kožnog osipa i bolova u stomaku. Može samo da se spekuliše o tome zašto je veštačka inteligencija radila bolje u nekim uslovima, a ne u drugim, jer je to izvan onoga što je analizirano u studiji.
Izvor: Forbes

Ostavite odgovor